tag:blogger.com,1999:blog-21867020351871347122024-03-07T21:14:26.637-08:00ABBADON - O GRACH RPGGarść przemyśleń o RPG, porady dla graczy i mistrzów gry, gotowe materiały : scenariusze, opisy BNów, lokacje, made by me. Zapraszam do czytania, korzystania i komentowania.Unknownnoreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-30054612040926034182015-12-25T18:52:00.001-08:002015-12-25T18:52:11.226-08:00MENADŻERBG rezydują właśnie w jakimś średniej wielkości miasteczku. Odpoczywają po ostatniej misji którą wykonywali dla miejscowej gildii/władzy/kogoś wyżej ostawionego. Chodzi bowiem o to, że wieść o powodzeniu bohaterów w tej trudnej (okiem laika) misji szybko się rozeszła i trafiła do wielu ciekawskich uszu. Pewnemu krasnoludowi imieniem Geld Buffett. To osobnik w średnim wieku, bardzo obrotny, Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-18043252281455232942010-11-22T17:04:00.000-08:002010-11-22T19:30:45.152-08:00CODENaszedł mnie pewien pomysł. Generalnie uważałem zawsze, że granie przez komunikatory internetowe nie jest dobre, z powodu ograniczonej możliwości budowania klimatu. Postanowiłem jednak zamienić tę wadę w zaletę. Zrobić tak, aby gra przez komunikator była klimatyczna sama w sobie. Wymyśliłem coś takiego:
Postać gracza z jakiś powodów nie jest w stanie normalnie kontaktować się ze światem. Jej Unknownnoreply@blogger.com6tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-74760133060751263962010-11-22T12:43:00.000-08:002010-11-22T12:44:17.602-08:00Gdybanie o magii
Od autora … „Rzucam kulę ognia”. Deklaracja prosta jak pstryknięcie palcami, po której następuje opis rozgromionej właśnie grupki przeciwników. Wojownicy naznaczeni setkami blizn, przyglądają się ze zdumieniem wybałuszając oczy. Mag stoi zaś niewzruszony na wzgórzu, jego magiczna szata powiewa na wietrze nasyconym mistyczną aurą, która otacza czarownika. Jeszcze kila poziomów temu uciekał przedUnknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-14877854800913757292010-11-19T08:14:00.000-08:002010-11-21T11:59:33.210-08:00Subkultury w systemach fantasyOd autora…
Naszła mnie taka luźna myśl. W naszym świecie wiele jest rozmaitych subkultur i temu podobnych ruchów. Nigdy jednak jeszcze nie spotkałem się z czymś takim w settingach związanych z fantasy.
Sporą część czasu poświęciłem na rozważaniach: czym spowodowana jest owa tendencja? (a w zasadzie jej brak). Dwa argumenty przyświecały mi w tych rozważaniach, po pierwsze "subkultury nie Unknownnoreply@blogger.com4tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-65700031004402767912010-11-18T00:37:00.000-08:002010-11-20T04:05:48.288-08:0073 Pomysły na przygodę do Neuroshimy
Znalazłem ten stary plik zalegający na dysku w komputerze, pochodzi z roku 2006-07. To był czas związany z moją krótką fascynacją tym systemem, kiedy jeszcze wiedziałem o nim stanowczo za mało, aby pisać takie teksty. Koniec końców nigdy jednak do Neuro nie wróciłem, tekst wrzucam bez poprawek, może komuś coś się przyda zamiast kurzyć się na kompie.
1. W małym miasteczku panuje teraz Unknownnoreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-51786112612642386762010-11-16T17:21:00.000-08:002010-11-16T17:21:45.289-08:00A co niby gracz może ? (Drużyna)Postanowiłem więc napisać, co gracze są w stanie dobrego uczynić dla swoich kolegów z drużyny. Lista prezentuje się następująco :
1. POSTAĆ POD EKIPĘ
Dotyczy to spraw związanych z wspólną koncepcją i mechanicznym zgraniem. Lepiej mieć drużynę która się uzupełnia typu kapłan, łotrzyk, wojownik albo zrobioną na jedną modłę typu 3 wojowników (żołnierzy) albo zły kapłan, nekromanta i rycerz Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-57334889038733593692010-11-16T05:23:00.001-08:002010-11-17T14:04:37.513-08:00A co niby gracz może ? (Odgrywanie)Tak jak obiecałem kolejna część z serii o graczu. Omówiłem już proces tworzenia postaci, teraz zajmę się kwestią jej odegrania. Wypunktowałem sobie co najważniejsze i pierwsze co przyszło mi na myśl to :
1. GESTY, MIMIKA, MODULACJA GŁOSU
A także inkantacje zaklęć w systemach fantasy. Myślę, że nie ma co się tu rozwodzić bo nic odkrywczego nie mam do zaoferowania, po prostu każdy gracz Unknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-67714634000373504502010-11-15T10:56:00.000-08:002010-11-20T04:04:35.889-08:00SKRZATQUEST - SKRZAT W TAŃCZĄCYCH TRZEWIKACH
Bywa i tak, że w jakieś społeczności pojawi się czarna owca. Tym razem nieszczęście to padło na skrzata Marcela. Marcel nie jest typowym skrzatem, nie lubi psot, nie ma poczucia humoru, ceni sobie święty spokój, uwielbia się lenić i ma skłonności do nadużywania alkoholu (odkąd pojawił się w krainach ludzi). Mieszkał sobie beztrosko wraz z sporą grupką Unknownnoreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-90023772594796885872010-11-15T09:30:00.000-08:002010-11-17T12:56:17.524-08:00ZEGARMISTRZBOHATER NIEZALEŻNY - ZEGARMISTRZ (D&D)
Joseph Zeitman to człowiek w wieku około 30 lat. Nie ma żyjącej rodziny a z zawodu jest zegarmistrzem. Ten nietypowy fach przynosił mu niemałe dochody, zwłaszcza, że tylko bogacze mogli się pochwalić posiadaniem takiego urządzenia. Joseph konstruował, nastawiał i naprawiał zegarki wszelkiej maści. To dzięki niemuUnknownnoreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-24388693853869304422010-11-15T08:05:00.000-08:002010-11-20T09:32:49.794-08:00A co niby gracz może ? (Tworzenie Postaci)Generalnie większość swojej podróży z RPG odbyłem jako MG. Prowadziłem w kilku systemach, z czego obrałem sobie Wampira Maskaradę i D&D jako te dwa główne. Prowadziłem je najczęściej i najlepiej, ciężko mi powiedzieć dlaczego, ale nie o tym dziś mowa.
Nie bez powodu wspomniałem, że w głównej mierze prowadzę a nie gram. Popykać pod jakimś innym MG zdarza mi się rzadko i dlatego zawsze Unknownnoreply@blogger.com6tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-5486181599262091732010-11-14T13:23:00.000-08:002010-11-16T10:57:57.172-08:00DOBRA SESJAZaczynam pisać tego bloga od pewnej myśli. Otóż przeżywając swoją przygodę z grami fabularnymi dążyłem zawsze do poprowadzenia „dobrej sesji”. Dla mnie ma to charakter bardzo subiektywny i składa się na wiele czynników. Przede wszystkim uważam, że dobra sesja to taka, która jest estetycznie przyjemna dla oka i ucha, tj. słowa powinny być odpowiednio dobrane do sytuacji, kwieciste, Unknownnoreply@blogger.com3tag:blogger.com,1999:blog-2186702035187134712.post-4126940491739278742010-11-14T06:01:00.001-08:002010-11-16T10:58:04.430-08:00Słowem wstępuWitam wszystkich zainteresowanych tematyką gier fabularnych na swoim blogu. Zamieszczać będę tutaj wiele ciekawych (mam nadzieję) tekstów, pomysłów, inspiracji i gotowych do wykorzystania materiałów. Liczę na to, że zdobędę waszą uwagę zamieszczonymi tutaj postami i będziecie często mnie odwiedzać w poszukiwaniu kolejnych materiałów do własnych sesji.
Postaram się trafić zarówno do graczy, jak i Unknownnoreply@blogger.com0